poniedziałek, 9 czerwca 2014

CZAS NA BRAZYLIĘ : Faza grupowa, czyli kto, co i jak na początku.


 


 Dziś napiszę nieco na temat starć w grupach. Podam Wam moje typy, co do ostatecznych rozstrzygnięć po fazie grupowej, co do moich oczekiwań od różnych reprezentacji, a także opiszę najciekawsze mecze. Zatem, zacznijmy!


Grupa A - mieszkanka międzykontynentalna



Mamy tu drużyny z 4 różnych kontynentów - Europy (Chorwacja), Afryki (Kamerun) oraz Ameryki Południowej (Brazylia) i Ameryki Północnej (Meksyk). Cztery ciekawe style gry, zupełnie inne, odmienne i nie przypominające się. Wyróżnia się tu rzecz jasna dwóch faworytów, jednego 'dobitka' i 'wygnańca'. Zatem o pierwsze miejsca zapewne bić się będą Brazylijczycy z Chorwatami, o awans zawalczy jeszcze ekipa Meksykan, natomiast z tyłu trzymać się będzie zapewne Kamerun. Oczywiście to są tylko moje 'głupie domysły', ale tak mi się wydaje. Na dzień dzisiejszy. Do mundialu wszystko się może zmienić, podobnie podczas jego... Ale na razie myślę tak.

1.Brazylia - awans
2.Chorwacja - awans
3.Meksyk
4.Kamerun

Najciekawsze mecze :



 Brazylia vs. Chorwacja - starcie 2 najlepszych drużyn grupy, a jednocześnie mecz otwarcia i zapewne 'mecz o pierwsze miejsce'. Starcie takich zawodników jak Mandżukić i Rakitić z Hulkiem i Neymarem. W sumie - równie ciekawe, jak parę spotkań z innych grup.
 

 Brazylia vs. Meksyk - ten mecz może nie da tylu wrażeń, co pierwszy ze wspomnianych, ale z pewnością także będzie ważny dla rozwoju wydarzeń w grupie. Ciekawe, czy Brazylia pozwoli sobie wejść na głowę czy do samego końca pozostanie w tej grupie najlepsza.


 Meksyk vs. Chorwacja - spotkanie tych dwóch drużyn wyjaśni nam ostateczną sytuację w grupie. Może nie będzie najciekawsze, ale z pewnością bardzo ważne.




Grupa B - Z hitem w tle


Grupa, na którą patrząc niektórzy od razu widzę dwa europejskie giganty i poległe wojska Chile oraz Australii. Piłka nożna to dość niespodziewany sport, a mundiale to dość nieprzewidywalne turnieje. Więc nie byłbym taki szybki z tymi osądami. Tak, ja też typuję, że z Chile i Australii raczej nic po tych meczach nie pozostanie i skupiam się na starciu Hiszpanii z Holandią, ale nie wykluczam opcji drugiej. Czyli potknięcia któregoś (a może nawet obu) z faworytów. Ale mimo to moja klasyfikacja przedstawia się następująco :

1.Hiszpania - awans
2.Holandia - awans
3.Chile
4.Australia

Najciekawsze mecze :





 Hiszpania vs. Holandia - na ten mecz czekają wszyscy. Kto okaże się lepszy? Z pewnością pojedynki typu, Iniesta kontra Robben dodadzą temu widowisku dodatkowych efektów specjalnych. Chociaż może być, jak w większości 'wielkich spotkań' nuda i gra na remis (chociaż to mało prawdopodobne, bo to mundial i tu każdy walczy o swoje) lub dominacja jednej z drużyn. Jedno jest pewne : szykuje nam się udana powtórka finału sprzed 4 lat.
 

 Hiszpania vs. Chile - ten mecz wyjaśni nam raczej wszelkie niepewności co do kolejności klasyfikacji końcowej. Tu wyjaśni się, czy Chile ma jakąś szansę czy raczej nie.




 Chile vs. Australia - cóż, sam się dziwię czemu wybrałem ten mecz. Ale wydaje mi się, że lubię niespodzianki i chciałbym tu taką, w postaci ciekawego spotkania ujrzeć.



Grupa C - Zagadkowy zestaw


 Tu, pod literką C kryje się praktycznie najbardziej tajemnicza dla mnie grupa tego mundialu. Zestaw drużyn, na który patrząc jestem w stanie podać parę adekwatnych dla poziomu tych zespołów rozwiązań. Ale mam jedno, które według mnie pasuje tu najbardziej. Oto ono :

1.Grecja - awans
2.Wybrzeże Kości Słoniowej - awans
3.Kolumbia
4.Japonia

Ale trzeba się liczyć z tym, że tutaj właśnie może dać o sobie znać wspomniana już wcześniej nieprzewidywalność znana w tym sporcie w dwóch odmianach : jako "Pech" i "Szczęście". Jednym sprzyja jedno, innym drugie. Komu co, to już zobaczymy...

Najciekawsze mecze :


 Grecja vs. WKS - wydaje mi się, że będzie decydujące co do kolejności na przedzie. To właśnie ci, którzy wtedy stanęliby do walki między sobą powinni być najlepsi ogólnie w grupie. Jak będzie, to się jednak okaże.

  Kolumbia vs. Japonia - jak dla mnie najtrudniejszy do wytypowania pojedynek z tej grupy. Tu okaże się (wg mojego scenariusza) która z tych drużyn zajmie zaszczytne miejsce tuż za szczęśliwcami, którzy przechodzą dalej.


Greece vs Colombia

 Kolumbia vs. Grecja - mecz otwierający rywalizację w tym zestawie. Dwie ciekawe ekipy, wg mnie Grecja lepsza, ale może zdarzyć się wpadka i wtedy świat, kolejność oraz typy wywrócą się do góry nogami. Będzie się działo.



Grupa D - Danie główne


To jest to! Doszliśmy w tym przeglądzie wreszcie do takiego dania głównego. Litera D skrywa wg wielu najrówniejszą i najciekawszą grupę mundialu. Z pewnością zgodzę się z tym, że jest najmocniejsza, ale czy najrówniejsza? Widząc zespoły w niej się znajdujące od razu wiem, które ja wybrałbym do przejścia dalej. A wygląda to następująco :

1.Urugwaj - awans
2.Włochy - awans
3.Anglia
4.Kostaryka

Najciekawsze mecze :



 Anglia - Włochy - to spotkanie powinno pokazać czy Anglicy będą się w Brazylii w jakikolwiek sposób liczyć w walce o mistrzowskie laury. Liczę, że będzie to jedno z lepszych spotkań fazy grupowej turnieju.
 

 Urugwaj - Anglia - To może być mecz ostatniej szansy dla Anglii. A dla Urugwaju, według mnie będzie to cel nr 1 na tym mundialu. Wystarczy, że wcześniej pokonają Kostarykę, a Anglicy dostaną baty z Włochami. Wtedy to starcie stanie się dla nich być może najważniejszym meczem na brazylijskich terenach.



 Urugwaj - Włochy - jeśli wszystko potoczy się 'zgodnie z planem', to będzie to mecz o 1 miejsce w grupie. Urugwajczycy na pewno będą się też chcieli odegrać za mecz o 3 miejsce w zeszłorocznym Pucharze Konfederacji, wygranym ostatecznie przez Włochów po serii rzutów karnych.



Grupa E - Jeśli nudy, to tylko tu


Przyznam szczerze, że o ile na mundialu w ogóle można mówić to zestaw pod literą E zdecydowanie nią nieco pachnie. Aczkolwiek, walka będzie tu dość zacięta. Jasne, że na faworyta najłatwiej 'dać' Francuzów, ale po tym co wyczyniali w RPA, to już sam nie wiem czego się po nich spodziewać. Ale muszę potwierdzić : trochę poszedłem na łatwiznę. Chociaż inny scenariusz niż ich awans z tej grupy mi się nie widzi... Oto pełna klasyfikacja :

1.Francja - awans
2.Szwajcaria - awans
3.Ekwador
4.Honduras

Postawiłem na Europę, zobaczymy czy słusznie...

Najciekawsze mecze :


Szwajcaria vs. Ekwador - po wyniku tego meczu będzie można już na luzie wnioskować, kto będzie w tej grupie zawalczy z reprezentacją Francji. Tak mi się wydaje. Swoją drogą chyba najciekawszy mecz z tej grupy.

Szwajcaria vs. Francja - A może Szwajcarzy pokuszą się o atak na faworytów i pierwsze miejsce? Kto wie, kto wie... Zależy w jakiej formie będą obie drużyny.
 

Ekwador vs. Francja - Z cyklu "może będzie OK...". A tal a serio, to może rzeczywiście Francja zaliczy baaaaardzo dużą wpadkę?


Grupa F - Argentyńskie tango z Bośnią, z tajemniczą resztą na tle



 Jest to bardzo ciekawa grupa. Mamy tu widocznego faworyta - Argentynę, ale także takiego 'czarnego konia', być może nawet całych mistrzostw - Bośnię i Hercegowinę, drużynę 'zaporową' Nigerię oraz typowego zapychacza -  Iran. I według mnie właśnie tak powinna wyglądać wzorcowa grupa MŚ. Fantastyczny zestaw, ale zobaczymy jak to będzie w rzeczywistości. Na papierze jak dla mnie - rewelacja.

1.Argentyna - awans
2.Bośnia i Hercegowina - awans
3.Nigeria
4.Iran

Najciekawsze mecze :



Argentyna vs. Bośnia i Hercegowina - na otwarcie grupy rzucono tak ważny i ciekawy mecz. Ekipa Argentyńczyków na czele z fantastycznym atakiem i pomocą będzie chciała stawić czoło wynalazkowi - Bośni. Drużynie, która może nam zakręcić kołem fortuny tego turnieju...


Argentyna vs. Nigeria - W RPA była to wojna nerwów i pokaz wielkich umiejętności nigeryjskiego bramkarza, który puścił jedynie jedną bramkę. Zobaczymy, co zmieniło się u tych reprezentacji przez 4 lata...


Nigeria vs. Iran - spotkanie na dnie, ale w zasadzie dość zastanawiające. Może to właśnie Iran stanie się rewelacją mundialu? To nie żart. Gdyby sensacyjnie pokonali Nigerię w pierwszym swoim meczu na turnieju, to mieliby na to spore szanse. Ale znowu pokonać Bośnię i Argentynę tak łatwo nie jest. Dla Nigerii mecz, którego nie powinni, ale także nie mogą przegrać.



Grupa G - Ciekawość sięga zenitu


 

 Cóż, nie wiem czy gdyby nie dwie, a nie trzy aż tak mocne zespoły to może ta grupa zdjęłaby z zestawu "D" rolę tej najgroźniejszej grupy mundialu. Pojedynki każdej z tych drużyn będą ozdobą mundialu i znakiem rozpoznawczym wielkich, piłkarskich emocji. Ciężko tu wytypować jednoznacznie jak będzie, bo wydaje mi się, że tu każda minuta każdego meczu będzie się iczyć, ale w mojej głowie klasyfikacja wygląda następująco :

1.Niemcy - awans
2.Portugalia - awans
3.USA
4.Ghana

Postawiłem na faworytów, bo w obecnej formie są niesamowici, ale nie wykluczałbym innych rozwiązań. Pozostałe dwa zespoły to także genialne teamy, które z pewnością nie dadzą się łatwo ograć!

Najciekawsze mecze :

(chciałoby się napisać wszystkie :) )


Niemcy vs. Portugalia - Na początek wielki hit. Emocji pewnie nie zabraknie. Jak zwykle w pojedynkach akurat tych dwóch reprezentacji. Pojedynki gwiazd, wspaniała aczkolwiek czasem brutalna gra... Wszystko czego można od mundialu wymagać.

Niemcy vs. USA - ten mecz powinien być prostym rozrachunkiem rzeczywistych potęg. Ale ja myślę, że to nie będzie takie łatwe jak się wszystkim może wydawać. Myślę, że wielu z nas zapomniało już poczynania Stanów w RPA. Minęły cztery lata, ale to cały czas trudny i dość nieprzewidywalny przeciwnik. 

Portugalia vs. Ghana - od czasu gdy zobaczyłem te dwie drużyny obok siebie, to w myślach pojawiła się myśl, że tu może się wydarzyć coś podobnego do meczu Urugwaju z Ghaną z zeszłego mundialu. Chyba wiecie o co mi chodzi... Oczywiście nie o długość, czy karne bo w grupie to akurat niemożliwe... Ale dramaturgia mogłaby być podobna :)



Grupa H - Na koniec potęga z czarnym koniem


Obok Bośni i Hercegowiny mam jeszcze jednego 'cichego faworyta' MŚ. Chodzi mi o Belgię. Świetnie ułożona i przygotowana do mundialu drużyna może sprawić sporą niespodziankę. Możliwe, że pokonując choćby grupowego rywala - Rosję. Potęga ze wschodu... Ale jakoś wydaje mi się, że świeżość Belgów ich pochłonie. Pozostali - Algieria oraz Korea Południowa nie wydają się mieć zbyt wielkich szans... Oto podsumowanie słów w liczbach :

1.Belgia - awans
2.Rosja - awans
3.Algieria
4.Korea Południowa

Dodam, że to jedyna grupa podczas której obstawiania i opisywania nie miałem żadnych wątpliwości. "Pewniaczek" :)

Najciekawsze mecze :


Belgia vs. Rosja - najważniejszy i za pewne obfitujący w największe emocje mecz grupy, ale także jeden z lepszych meczów całego mundialu. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, ale wydaje mi się że to może być wynik nawet więcej niż 3-bramkowy.

Belgia vs. Korea Południowa - to chyba jedyny mecz mistrzostw, który oglądać będę z nadzieją na wielki łomot. No cóż, chciałbym poczuć mundial, nawet od tej strony. 

Rosja vs. Algieria - chciałbym sensacji, szukałbym jej tu, ale liczę przynajmniej na coś więcej niż pewną wygraną Rosji. Może wpadka? Raczej mało prawdopodobna, ale powtórzę to co mówię od losowania grup : W Brazylii ostatecznie może się wydarzyć wszystko. 


PODSUMOWANIE 
 Myślę, że faza grupowa mistrzostw przyniesie nam nieoczekiwane rozwiązania, mnóstwo emocji, nietrafność moich typów, łzy (czasem szczęścia czasem smutku) oraz wreszcie to na co czekaliśmy 4 lata : prawdziwą, mundialową atmosferę. Z pewnością to nie to samo co faza pucharowa, m.in. jeśli chodzi o presję, ale na pewno będzie się tu i tak dużo działo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz